tisdag 7 januari 2014

back to the vardag

Sista dagen av jullovet för tjejerna och jag börjar jobba igen imorgon. Jag jobbade i och för sig 2, 3 januari så helt chock blir det ej.
Barnen kommer nog vara i koma, ingen av dem sover än..klockan är 22. Men så blir det efter långledigt.
Idag åkte kusin Linus med familj hem. Ett dygns besök blev det.
Har vi tur ses vi varje år, och nu senaste åren har det till och med blivit både sommar och vinter.
Han bor just nu i Amman med sin fru, som kommer från Menorca, och deras lilla Naila på 2.5 år.
Linus far och syster bor i Stockholm så det är dit han åker då han åker hem, eller till deras hus i Bovallstrand, så där är en samlingspunkt för den familjen.
Denna gångs hade de Tanias pappa med från Menorca som inte kan engelska (eller svenska) så det var lite svårt att kommunicera.
Lilla Naila växlar utan problem mellan svenska och spanska. Hon kan även arabiska eftersom hon går på ett dagis där nere. Häftigt!

De senaste dagarna har jag fått in tre fotojobb. Helt perfekt! Någon högre makt måste ha läst mina tankar att det är svårt att få ihop det ekonomiskt ibland.
Tre helt olika sorters porträttfotograferingar i olika miljöer. Kul!

Nu blir det en tvätthängning sedan läsning tills det slutar vrida sig i tjejernas sängar så jag också kan släcka och sova.

God natt!
Starrinskan



Inga kommentarer: