torsdag 9 januari 2014

organisera mera

Jag vet inte varför, men jag får sådan hisklig lust att organisera i mitt hem. Det är ju inte ens vår! Brukar få lite feng å slängryck på våren. Men nu, mitt i gråaste gråregnet blir jag sugen på att ta kommandot över röran som råder på flera håll i mitt hus.
Faktum är att det har ju inte rensats ordentligt sedan skilsmässan och det rensades ju inte då heller eftersom exmaken bara tog med sig kläder och några fler saker. Allt har liksom stått orört och orensat i samma röra som borde ha blivit rensat i sedan kanske 10 år. Jag har kanske behövt tiden…vad vet jag. Hur som helst är jag nu jäkligt peppad.
Får se hur länge det varar.
Tänkte för en gång skull vara lite strukturerad och ta ett rum eller förråd i taget.
Sedan blir jag även sugen på att göra om lite. Behöver inte vara dyra saker men lite nya väggar, färg m.m. Blev så inspirerad då jag idag var på Sweprint för att hälsa på en tjej jag satt som lärling där.
Jag har tidigare beställt stora fotoskyltar där några gånger. Nu såg jag att de klätt in hela väggar med tunn kanalplast med fotoprint på. Wow vad man skulle kunna göra kul av det.
Blir som en fototapet fast enklare att byta ut.

Nu ska jag göra en lista på vilka rum eller saker jag ska fixa till eller rensa. Struktur på tillvaron är mitt nya mantra. Jag säger som Alfons Åbers pappa "Ordning och reda, var sak på sin plats"
Heja!

God kväll!
Starrinskan

Inga kommentarer: