tisdag 14 januari 2014

pannkakskväll

Ikväll var det egenkväll för Greta och mig.
Vi körde en ganska klassisk variant som vi nästan alltid kör när vi är själva. Pannkakor och film. Brukar vara Mamma Mia men idag blev det High School Musical 3. Funkar lika bra den :)

Sista kvällen med barn sedan kommer en vecka utan barn.
Ikväll blev Greta ledsen vilket gör att det känns tuffare att lämna imorgon. Ofta går det bra, klart det är jobbigt för alla parter med bytesdagar. Man vänjer sig nog aldrig helt med det.
Finns ju liksom inget naturligt i det, varken för barnen eller förälder.
Jag skaffade ju barn för att ha dem alltid, inte på halvtid.
Även om jag känner att jag är mamma till mina barn varje dag så är ju faktum att jag inte ser dem varannan vecka. Jag försöker vara en del i det vardagliga som händer så gott det går ändå, på den nivån barnen tycker att det känns bra. Det börjar bli lite lättare nu efter snart tre år. I början var det i stort sett nollkontakt då barnen tyckte det blev för jobbigt att ha kontakt när man inte träffades.
Nu har Greta och jag en del kontakt via facetime och med Tova blir det sms och instagram.
Antar att det släpper mer och mer för varje år.

God kväll!
Starrinskan

Inga kommentarer: