söndag 19 januari 2014

Hittat en bastu.

Jag sitter i soffan och det känns som en ångvält kört över mig. Det var länge sedan jag hade så ont i kroppen. Anledningen är att jag har åkt längdskidor igår och idag. Det som känns nu är väl träningsvärken från igår…hur ska det inte kännas imorgon då? Hjälp!
Ryggen och axlar är värst. Det är de muskler jag inte använder så mycket annars.

Efter skidtur, dusch och slapp i soffhörnet framför skidskyttet så fick jag lite kraft att börja röja.
Jag försöker ju ta en sak i taget så jag funderade lite vart jag skulle lägga min rensarenergi under eftermiddagen/kvällen..
Jag kom på den briljanta idén att starta längst in i huset; med bastun. Den har flera år varit ett förråd. Nu känner jag att jag skulle vilja använda den till det den egentligen är tänkt som.
Den var nu fylld av två hockeyspel, flera balar av toapapper och hushållspapper, stor säck med kattmat och en hel del annan bråte. Det svåra är ju att hitta nya hem åt de här sakerna utan att de bara ställs bakom en dörr och fyller upp andra utrymmen. De skulle passa fint att ha dem i de rum som egentligen är förråd men där går det inte att komma in för tillfället. Det är så illa att jag bara öppnar dörren till pannrummet och kastar in saker.
Mina två förrådsrum är så stora projekt så de känns megatungt att ta tag i dem. När de är rensade hoppas jag på att allt annat löser sig i huset :)

Hur som helst så är bastun tom och tvättstugan lite mer välkomnande. Har även stått med plasthandskar och grävt upp lite sörja i golvbrunnen i källaren.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och äta macka och ägg. Orkade inte fixa annan middag.

God kväll!
Starrinskan

Inga kommentarer: