fredag 3 januari 2014

Havet är vackert på vintern

Jag och min vän Hedda åkte ner till hennes familjs hus i Kämpersvik dagen innan nyårsafton.
Underbart att komma till havet under denna årstid. Kallt, grått stormigt. Det är något konstigt härligt vemod över hela det gråa.
Hennes föräldrar hade två vänner där så vi har avnjutit god mat tillsammans med dem.
Nyårsaftonen promenerade vi in till Tanum Strand utmed havet. Vi gick in på badhuset och simmade, bubblade och bastade. Jösses vad man känner sig ren efteråt.


Nytt År. På något fånigt vis får jag något stärkande och samtidigt sorgset över mig då det ska till att bli nytt år. Jag tänker att nu jäklar är det jag som ska fokusera på rätt saker, vara stark och helt enkelt ha ett bra år rakt igenom. Heja nytt år!

//Starrinskan

Inga kommentarer: