fredag 3 januari 2014

kvalsterbajs

Då har man jobbat igen efter lite ledighet. Tvådagarsvecka känns som en rimlig start.
Råkade boka in en dammsugarförsäljare direkt efter jobbet idag...De ringde igårkväll och sa så glatt att jag skulle få en kostnadsfri rengöring av sängen av en vän.."oj" tänkte jag glatt, gud så bra" och rätt som det var hade jag bokat in dem nu på eftermiddagen.

Hursomhelst så kom de hit och sanerade min säng och bad även om att få ta sig an min matta i vardagsrummet.. Bilden här visar vad som fanns i mattan. Hur det såg ut när hon tagit sängen vill jag inte ens beskriva. Man kan väl säga att det var ett gäng kvalsterbajs som tydligen är livsfarligt (enligt henne) 
Jag hade min mor hemma (kändes tryggare så) och hon fick ta hand om filtret som varit i då försäljaren dammsög sängen. Försäljaren frågade min mor vart hon gjorde av filtret. "Jag slängde det" svarade mor, "skulle jag inte gjort det?" 
"Jo", svarade försäljaren, "det var bra, bara inte katten kommer åt det...ett slick på det och du har ingen katt mer"
Jösses....de där kvalstren har allt farligt bajs.
Jag har iallafall inte dött ännu under alla år jag inte haft en sådan maskin, så jag överlever nog ett tag till. 
Nu har jag en ren säng och en ren vardagsrumsmatta :)
Jag har bäddat rent i sängen och tänker njuta av att den aldrig varit så ren tidigare.


filtret efter att mattan dammsugits

God kväll!
Starrinskan

Inga kommentarer: