torsdag 1 maj 2014

Baddag

Underbart att vara ledig och det känns som en lördag fast det bara är torsdag. Tre ytterligare  lediga dagar efter denna dag.
Tovas jubileumskonsert igår var helt enorm. Vilka produktioner de får vara med om eleverna i musikklasserna.
Flera hundra elever som koordineras av lärarna Lina och Aime.
I år firar musikklasserna 20 år så det var ca 200 gamla elever inbjudna som deltog.
Jag fotade under kvällen så jag hade fullt sjå att hitta bra platser att stå på.

Frukost ute på altan 10.30 idag. Vi älskar att ha långa mornar i den här lilla familjen :)
Fick med båda barnen på idén om en cykeltur. Tova var tveksam först men då det blev tal om att cykla till Örsholmen och de kunde få känna på vattnet blev det intressant.
Galningarna badade  tom helt!
De bara sprang i, doppade sig med huvudet och sprang upp.


På eftermiddagen hängde vi med mor och far till badhuset. Vi var nästan ensamma där, sista två timmarna innan de stängde.
Härligt att åka runt i utepoolen i solen. Lite åkning i rutchbanorna blev det för mig och Greta också.

Idag har jag lyckats koppla ihop en stulen cykel med dess rätta ägare också :) Tack vara facebook.
Det finns en sida för Norra kroppkärr. En person hade lagt ut att han fått sin cykel stulen. När vi sedan var ute och cyklade råkade vi se en slängd cykel bakom dagiset, som stämde in på beskrivningen. Jag fotade den och la ut på facebooksidan och det visade sig vara hans cykel. Ganska otroligt ändå.

Nu ligger båda tjejerna och slöar, trötta efter sina båda bad idag tror jag. Jag lagar en av våra favvorätter; pasta med kyckling och pestosås i en gratängform i ugnen.
Vi ska sedan ha filmkväll. Brukar bli att vi landar i min säng och kollar.

Nu måste jag ta tag i maten!
God 1:a majkväll
Starrinskan

Inga kommentarer: