fredag 27 december 2013

vilken soppa!

Idag har jag och mor varit och handlat allt inför festen. Holy macarony vad mat och dryck det blir.
Ibland undrar jag hur jag tänker..drar igång en fest för 35 personer ensam utan att vara jättebra på att planera. Jag utmanar mig själv genom att göra det tror jag.
Jag har inte riktigt tidskollen hur lång tid det tar för mat. Tänkte mig att det skulle ta en timme ungefär att "slänga ihop" soppan. Några timmar senare var alla morötter hyvlade och purjolökar skurna. 


Massa fisk.. Att röja undertiden jag lagar mat är en förmåga jag beundrar folk som har.


 För några timmar sedan då mitt hem såg ut så här kändes det inte ens kul att ha dragit igång detta..

Nu, flera timmar senare är purjon uppplockad från golvet, maten står på kylning på altan och själv sitter jag med en inpackning i håret och försöker klura ut hur jag ska på snabbaste sättet göra en fantastiskt bra spellista på Spotify.

Var på väg att tappa fokuset förut genom att jag tänkte att jag skulle börja sortera julsakerna innan jag ska ta upp dem på vinden...men det var inte riktigt läge för det nu :)

Ha en fin fredagskväll!
Starrinskan


Inga kommentarer: