torsdag 23 januari 2014

Pepp?

Då har jag avklarat första mammografin i mitt liv.
Själva screeningen var inte så plågsam som jag hade föreställt mig. Men alltså brösten verkligen trycks ihop från olika håll.
Jag är mer nervös ifall något avvikande skulle upptäckas. Men skulle man inte kollas och något ändå skulle finnas där så är det ju självklart bättre att det upptäcks i tid.

Fick ett mail idag från en okänd tjej/kvinna som visste att jag fotade en del uppdrag och som undrade om hon kunde få assistera eller hänga med på lite uppdrag. Nu har jag ju haft tre senaste veckan men inget bokat just nu typiskt nog.
Jag har svårt att känna att jag kan dela med mig av något, men lite har man förstås lärt sig.
Alltid kul om man kan peppa eller inspirera någon till att iallafall testa att köra igång.
Jag kastade mig ju själv bara ut och började fota. Bestämde mig för att gå några kurser, testade massor själv och skaffade sedan studio plus utrustning och så hux flux var jag igång.
Vi ska starta med en "frågefika" då hon hade massa frågor. Kul!

Tova har upptäckt Powerpoint och Key note och allt man kan göra med dem.
De ska tydligen börja använda PP i skolan och hon testade första gången igår hos sin far.
Idag ville hon sätta sig vid min dator och köra igen. Det var evigheter jag gjorde något i PP eller KN så jag satte på dator och sa att hon fick testa sig fram själv vilket hon förstås gjorde. Orden flög och studsade in från olika håll då hon körde sin lilla "presentation"

Nu sussar barnen och jag ska läsa lite i sängen. Har en del böcker påbörjade, orkar sällan läsa mer än ett par sidor på kvällen. Blir nog några sidor i Klas Hallbergs "Hedra Mysteriet" som ännu inte är urläst.

God Natt!
Starrinskan

Inga kommentarer: