onsdag 5 februari 2014

bonustid

Då var det onsdag igen och utanbarnveckan är slut.
Den här veckan har gått fort, då det kom sig så att jag fick ha Greta till i lördags.
Sist jag skrev så lämnade jag ju henne på skolan och det var jobbigt. Under em fick jag tillbaka henne då hon spytt på skolan och det för exmaken, av olika anledningar , inte passade att ha henne.
Det blev några dagars vab och hålla tummarna för att inte bli smittad.
Jag fick några bonusdagar med henne! Hon mådde ganska bra så vi hade det väldigt mysigt isolerade här hemma och inte blev jag sjuk heller.
Det är ganska kravlöst och skönt att vabba då man vet att barnet inte får gå i skolan på ett par dygn. Då är det bara att gilla läget och njuta av det med filmtittade och fikande. Inte behöva fundera på kvällen om det kanske blir skola eller inte imorgon..
Idag kommer alltså Greta. Tova kommer imorgon. Hon har valt att vara lite mer hos sin pappa en period. Hårt förstås, men det går inte att vara självisk då utan försöka lyssna på barnens viljor. Det är ingen som vinner på att säga nej till det om det inte finns speciella anledningar. I början rannsakade jag mig själv vad som kunde varit fel, om jag gjort något m.m. men inser att det kan vara så här ibland

Det har dock hittills bara funkat ett fåtal veckor då exmaken inte varit hemma. Det finns en fördel med detta vilket är att tjejerna får vara lite ifrån varandra. Jag får egentid någon dag här och där med Greta, tyvärr dock inte med Tova, vilket är viktigt.
Det är så viktigt att försöka få egentid med var och en ibland vilket blir av mindre när man är ensam. Jag måste bli bättre på att få till det.
Till helgen ska antagligen Tova och jag spela lite badminton, det är något hon vill göra.

Idag ska jag vara på Region Värmland hela dagen i Karlstad så det blir ingen åkning till Forshaga.
Jag ska vara på plats kl 10 så jag fixar lite jobbgrejer här hemma innan jag åker iväg.

Nu blir det äggröra och en kopp kaffe.
God onsdag!
Starrinskan

Inga kommentarer: