måndag 28 april 2014

ont det gör ont..

Det är banne mig ingen lek att dra ut en tand!
Fjärde och sista visdomtanden rök idag. De gör ju ändå ingen nytta så det är lika bra att ta dem förstår ju jag med om de börjar krångla.
Tog en i uppekäken idag vilket ju är lite smidigare än nere.
Jag är så jäkla rädd för att det ska göra ont så jag blir så fånig med bedövningen. Hon (tandläkaren) sprutade i bedövning, väntade ett tag och började sedan bända med sin maskrosuppplockare i munnen.
"Aj aj", säger jag fast det egentligen inte gör ont, men det känns lite och det kanske snart bara smäller till och gör ont.
Hon ger mig snällt lite mer bedövning och väntar ett tag och börjar bända igen.
Det knakar lite och känns ganska obehagligt så jag tar det osäkra före det osäkra och säger "Aj, aj"
"Gör det ont eller bara stramar det?" frågar hon.
"Jag tror nog att det gör ont" säger jag lite försiktigt.
Hon ger mig nu den starkaste bedövningen hon har och väntar ytterligare en stund.
Nu har jag tappat känseln i näsan och ena ögat också, men det är bäst att vara på säkra sidan.
Hon bänder ett tag till och sedan är jag på väg att svälja tanden då den plötsligt ploppade loss.

När jag födde Greta med ett helt vanligt planerat kejsarsnitt så höll jag på på samma sätt. Herregud! Jag kunde ju inte riskera att det skulle kännas när de satte kniven i mig.
Det slutade med att narkosläkaren blev så nervös att han sövde mig.

När jag kom hem tog jag en attackstund av administration eftersom jag visste att snart släpper bedövningen och då orkar jag inte.
Fixade med sommarschema för barnen så att det ska passa in med många komponenter.
Efter lite bollande fram och tillbaka så har jag och exmaken nu lyckats hitta ett schema som passar in med födelsedagar, festivaler, midsommar, min semester m.m. Gick riktigt smidigt!
Jag har även fixat med deklarationen, betalat räkningar och lite jobbadmin.
Ungefär där började bedövningen gå ur och nu känns det inte kul i käften.

Min middag idag blev inget som man ska rekommendera, men kändes idag bra ur läkande synsätt; Ett glas vin och nyponsoppa med sugrör. Inte blandat alltså. Vinet för att kanske ta ner ondet lite och nyponsoppan för att jag tänker att det gör ont att tugga.


Imorgon bitti ska bilen in på service. Ännu en aptråkig utgift (tandläkaren idag var en)

Nu blir det sängen.
God Natt!
Starrinskan

Inga kommentarer: