söndag 27 april 2014

Ren tvättstuga iallafall

Sitter på min älskade altan i en av fåtöljerna, den andra ligger Pellekatten i.
Söndag 10.30 har vi satt som tid för springträning, jag, Nina, Linda och Lina. Alltid är det någon som kan så man blir inte ensam. Idag var det jag och Lina som tog oss runt Långenäsrundan på 6.5 km.
Otroligt varmt men det gick ändå ganska bra.
Jag har haft problem med min höft från och till i 3 år och äntligen kommit iväg till en sjukgymnast (annan än min mor alltså) på Idrottshälsan. Hon konstaterade att jag är ursvag i vissa muskler vilket gör att jag gör fel och får ont. Hur enkelt som helst…jag fick 5 övningar som ska stärka de svaga musklerna och lite bra tips på hur jag ska beté mig då jag springer. Jag kämpar med mina övningar och tänker så det knakar när jag springer och det känns faktiskt skitbra. Hoppas det håller i sig.

Nu har det varit fint väder så länge att mitt hus börjar haverera inomhus. Idag tänkte jag att jag måste ta tag i det även om det är fint väder. Jag är bara så fruktansvärt dålig på att städa. Jag kan spendera flera timmar och bara vandra fram och tillbaka, flytta nå´t hit och dit, dutta lite här och där..Sedan tänker jag "Nu har jag allt varit inne ett bra tag, nu måste jag gå ut" Lägger mig kanske i solen ett tag, någon kanske ringer, sedan blir jag hungrig eller kaffesugen…o.s.v
Jag kom på en smart strategi idag..att jag skulle börja på ett ställe. Antagligen är det så alla städar men jag har nu kommit på att det kan vara smart.
Denna soliga dag fick det bli längst in i husets mörkaste vrå i källaren, tvättstugan.
Nu har jag alltså en dammsugen, skurad och fin tvättstuga. Känns superbra!

Mor och far kom hit med fyra säckar jord idag. Jag ska se till att hitta något bra användningsområde till dem :)
Trädgården är lite av en djungel just nu, men det är ju bara april ännu. Grannarna har tagit "vår" gräsklippare till en gräsklipparpsykolog så den ska må bra ett tag till.
Det är så praktiskt att vi har min gräsklippare ihop. Riktigt smart av oss.

Jag har nu slussat ut mina älskade pelargoner till altan så att de får vänja sig lite med luft. De är nog mellan 5-7 år gamla nu.


Vad är det man säger? Sovrummet ska vara en ren, stillsam oas där man kan koppla av.
Tjena..mitt rum har ständiga klädhögar och annat bös som jag slänger in där.
Ser lugnt och avkopplande ut va? Jag brukar fösa allt till ena sidan sängen då jag ska lägga mig så löser det sig för stunden.


Nu ska jag fösa undan kläderna, ta Pellekatten under armen och lägga mig och kolla Beckfilm.
Imorgon ska jag dra ut fjärde och sista visdomstanden. Känns väl sådär om jag ska vara ärlig.

God kväll!
Starrinskan

Inga kommentarer: